Reklamace
Reklamační řád
Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců. Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd. – taková charakteristika je vždy uvedena u zboží – pokud není, má se za to, že se jedná o zboží nové, nepoškozené a kompletní).
U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Na pozdě uplatněné reklamace nemusí být brán zřetel.
Kupující musí uvést své kontaktní údaje, doručovací adresu a telefon, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu jaký způsob k vyřízené reklamaci preferuje. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu. V případě, že zboží je třeba poslat zpět prodávajícímu, je kupující povinen opatřit zboží obalem vyhovujícím nárokům přepravy, v případě nedostatečně chráněného zboží při přepravě nemusí být reklamace uznána. Zboží by mělo být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů (lhůta se může prodloužit v případě, kdy má eshop a provozovna zavřeno, což je prodávající povinen písemně oznámit na stránkách eshopu (webovém rozhraní obchodu)), rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení u výrobce či dovozce. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Prodávající a kupující se dohodli, že reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 60 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruka za jakost se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávající jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
V případě neoprávněné reklamace si prodávající vyhrazuje právo na úhradu nákladů spojených s posouzením reklamované vady.
V případě vratky zboží v zákonné 14 denní lhůtě se jedná o odstoupení od kupní smlouvy a je postupováno dle platných obchodních podmínek.
Návod k reklamaci – vrácení zboží
1. Odeslání reklamace:
- Zásilka musí být zřetelně označena nápisem REKLAMACE.
- Důkladně zabalte vracené zboží, které musí obsahovat veškerého příslušentsví, jež bylo k produktu dodáno.
- Zboží musí být kompletní a řádně zabaleno i v případě reklamace z důvodu nefunkčnosti a to z důvodu testování vady.
- Do balíčku vložte kopii nákupního dokladu (faktury).
- Napište do našeho reklamačního formuláře řádný důvod s přesným popisem nebo důvodem vraceného zboží. V případě reklamace z důvodu vady, popište co přesně na produktu nefunguje. Uveďte platné kontaktní údaje! Formulář pošlete na náš email: reklamace@obchodradost.cz
Nejčastější chyby při zaslání reklamace nebo vracení zboží
- Nedostatečně zabalené zboží
V případě poškození zásilky během přepravy nenese Prodávající žádnou vinu a reklamaci takovéhoto zboží je třeba uplatňovat u přepravce, jehož podmínky pro dostatečnou ochranu přepravovaného zboží jsou pro vyřízení reklamace určující. Doporučujeme pro odeslání použít originální obalový materiál.
- Chybí uvést všechny závady
Technik testuje zboží pouze na závady uvedené zákazníkem, proto se snažte být v popisu vady přesní. Především se pokuste vyvarovat strohému popisu závady "nefunguje, páře se, nelepí...".
Upozornění
Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněna odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (Vyhláška 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem). Ušpiněné zboží může být přijato k reklamaci, nicméně zákazníkovi budou naúčtovány náklady spojené s vyčištěním zboží.
2. Průběh reklamace
O průběhu celé reklamace budete informováni mailem či SMS, které Vás upozorní na to, že Vaše reklamace byla námi přijata do systému, že byla vyřízena, že Vám byla odeslána, či že si ji máte možnost vyzvednout.
3. Kontakty
Uvedené kontaktní údaje slouží mimo jiné pro případ potřeby komunikace ohledně Vašeho problému nebo dotazu na reklamační proces.
Adresa pro zaslání reklamovaného zboží:
Centrum D8 Kralupy nad Vltavou o.p.s.
Třebízského 524, 278 01 Kralupy nad Vltavou
mail: reklamace@obchodradost.cz
tel: +420 602 863 506
Reklamační formulář ke stažení.
Návod k reklamaci – vrácení zboží
1. Odeslání reklamace:
- Zásilka musí být zřetelně označena nápisem REKLAMACE.
- Důkladně zabalte vracené zboží, které musí obsahovat veškerého příslušentsví, jež bylo k produktu dodáno.
- Zboží musí být kompletní a řádně zabaleno i v případě reklamace z důvodu nefunkčnosti a to z důvodu testování vady.
- Do balíčku vložte kopii nákupního dokladu (faktury).
Napište do našeho reklamačního formuláře řádný důvod s přesným popisem nebo důvodem vraceného zboží. V případě reklamace z důvodu vady, popište co přesně na produktu nefunguje. Uveďte platné kontaktní údaje! Formulář pošlete na náš email: reklamace@obchodradost.cz
2. Průběh reklamace
O průběhu celé reklamace budete informováni mailem či SMS, které Vás upozorní na to, že Vaše reklamace byla námi přijata do systému, že byla vyřízena, že Vám byla odeslána, či že si ji máte možnost vyzvednout.
3. Adresa pro zaslání zboží:
Centrum D8 Kralupy nad Vltavou o.p.s., Třebízského 524, Kralupy nad Vltavou 278 01
mail: reklamace@obchodradost.cz
tel: +420 602 863 506